Над 4500 посетители, 28 песни и три часа грандиозен концерт. Това е равносметката на вчерашния концерт на Лили Иванова, на който Примата доказа, че е най-добрата на българската музикална сцена.
Не изневерих на стила си и посетих за втора поредна година концерт на Лили Иванова. Този път беше по-различно. Нямаше щурчета, ветрове и детелини. Имаше съвсем нови песни, които бяха както винаги на ниво. Е имаше пък панаири. Музикантите и за пореден път доказаха, че са не само добри в свиренето, но и в композирането. Доказаха, че и в наши дни има нови професионалисти, които са следащите след имена като Русев, Пеев, Матев или Щерев.
За разлика от миналата година този път Лили беше по-спокойна. Може би днес ще се развихри повече. Настроението обаче беше до краен предел. Хората се наслаждаваха на таланта и енергията и и в очите им се виждаше не само възхищение, но и благодарност, за това с което ни е дарила и продължава да ни дарява. А то не е никак малко.
Който и каквото да говори обаче, най-добрият музикант в България си остава не Учиндолският син или пък Глория, Ивана или Малина. Просто има един човек, който е не класа над тях. А много повече от класа. И то не само като творец, а и като човек. И това е не кой да е а именно Лили Иванова. Защото надали скоро ще има певец в България, който да ни дари с такова творчество – не толкова като обем, а като качество. Защото важното е не толкова дали е първата българка, която ще пее в Олимпия. Имало е и други българи, пяли на подобни места. Важното е, какво ще остане един ден след като този някой го няма. В случая ще остане музиката. Но не каква да е музика, а музиката на Лили Иванова. Това е класата. Или както казва баба ми ... класата си е класа. Лили принадлежи към нея.
четвъртък, ноември 13, 2008
Лили и класата
понеделник, септември 22, 2008
България - 100 години независимост!
МАНИФЕСТ НА КНЯЗ ФЕРДИНАНД ЗА ОБЯВЯВАНЕ НА
ДЪРЖАВНАТА НЕЗАВИСИМОСТ НА БЪЛГАРИЯ
ДЪРЖАВНАТА НЕЗАВИСИМОСТ НА БЪЛГАРИЯ
По волята на незабвeния цар-освободител, великият братски руски народ, подпомогнат от добрите ни съседи, поданиците на Негово Величество румънския крал, и от юначните българи, на 19 февруарий 1878 година (се) сломиха робските вериги, що през векове сковаваха България, някога тъй велика и славна.
Оттогава до днес, цели тридесет години, българският народ, непоколебимо верен към паметта на народните дейци за своята свобода и въодушевяван от техните завети, неуморно работи за уреждането на хубавата си земя и създаде от нея под мое ръководство и онова на о’ бозе почившия княз Александър държава, достойна да бъде равноправен член в семейството на цивилизованите народи.
Винаги миролюбив, моят народ днес копнее за културен и икономически напредък; в това отношение нищо не бива да спъва България; нищо не трябва да пречи за преуспяването й.
Такова е желанието на народа ни, такава е неговата воля. Да бъде според както той иска.
Българският народ и държавният му глава не могат освен еднакво да мислят и еднакво да желаят.
Фактически независимата ми държава се спъва в своя нормален и спокоен развой от едни узи (вериги — бел. съст.), с формалното разкъсване на които ще се отстрани и настаналото охлаждане между България и Турция.
Аз и народът ми искрено се радваме на политическото възраждане на Турция; тя и България — свободни и напълно независими една от друга, ще имат всички условия да създадат и уякчат приятелските си връзки и да се предадат на мирно вътрешно развитие.
Въодушевен от това светло дело и да отговоря на държавните нужди и народно желание, с благословението на Всевишния прогласявам съединената на 6 септемврий 1885 година България за независимо Българско царство и заедно с народа си дълбоко вярвам, че този ни акт ще намери одобрението на великите сили и съчувствието на целия просветен свят.
Да живее свободна и независима България!
Да живее българският народ!
22 септемврий 1908 год.
Фердинанд I
четвъртък, септември 18, 2008
Здравей живот!
Отдавна не съм актуализирал своя блог, но ето сега има добър повод.
Днес съвсем рано сутринта в 03.35 часа се роди първото ни дете - г-н Георгиев младши.
Тежи цели три килограма и е петдесет сантиметра. Още не е записан, но името вече е избрано – Дамян.
Разбира се аз съм много щастлив, защото за мен най-ценното в живота, освен здравето са децата. Няма по-хубаво нещо от това. И разбира се по-благородно.
Това, което мога да пожелая на новородения Дамян, както и на нас е най-вече здраве. Другото го имаме и ще му го предадем. Освен това, което вече му е предадено, разбира се.
Днес съвсем рано сутринта в 03.35 часа се роди първото ни дете - г-н Георгиев младши.
Тежи цели три килограма и е петдесет сантиметра. Още не е записан, но името вече е избрано – Дамян.
Разбира се аз съм много щастлив, защото за мен най-ценното в живота, освен здравето са децата. Няма по-хубаво нещо от това. И разбира се по-благородно.
Това, което мога да пожелая на новородения Дамян, както и на нас е най-вече здраве. Другото го имаме и ще му го предадем. Освен това, което вече му е предадено, разбира се.
понеделник, август 04, 2008
четвъртък, юни 05, 2008
Началото на края!


E доживях да го чуя. Настъпва край на ерата на джиповете. Момент: не става дума за България.
General Motors залага все повече на малките автомобили, както и на тези, задвижвани с електроенергия. И има защо. Причината е не само в тежките за петрола времена, но и в това, че философията „колкото повече – толкова повече” не е вече на мода. Дори в САЩ.
Както казва дизайнерът Том Форд „в момента преминаваме през фазата на това всичко да е голямо и дебело: хората, гърдите, устните, очилата”. Явно тенденцията се променя, като за начало в автоиндустрията.
В Европа и близкия Изток го наричат „символ на американската инвазия в Ирак”. Във Великобритания дори всички джипове попадат под категорията „Chelsea Tractor". Е, те са друга класа общество, нормално. Разбира се, че става дума за HUMVEE или както лачено го наричат Hummer. Като видите един такъв по софийските улици се пазете, понеже вътре най-вероятно е гордостта на България Ставийски или някой, който в друг автомобил не би се побрал.
Американците най-сетне стигнаха до извода, че този динозавър е не само екологично недоносче, но и връх на кича, помпозността, дори на срамотата. Да сте видяли интелигентен човек, със стил да кара джип и в частност Кубче или или такова чудовище, като Hummer? В чужбина (по-специално Европа) колко такива джипове сте видяли из големите градове? Дори хора като Парис Хилтън минаха на автомобили от нов тип. Да не говорим за изискани хора като Джордж Клуни.
Hummer е явно първата жертва от този тип. Най-вероятно и европейски компании ще се осъзнаят и ще преразгледат скиците на новите си модели. Причината е не само разходът на гориво (при някой от „по-нормалните” модели е около 35.00 л. на 100км. градско), но и с избиването на мутрите от Източна Европа, потенциалните клиенти намалят. Е в краен случай ще стане както с българските Ферарите, когато се отправят към морето – ще си ползват автовоз.
У нас те все още са на мода. Дори може би тепърва прохожда модата на кича, помпозността и парадирането с вещи. Явно докато Чалгата и селско-мутренския манталитет за „огромно значи добро” е настанена в манталитета на голяма част от българите, дотогава и манията за величие ще се изразява чрез „моят е най-голям”. Е ... някой ден може и да се смени този манталитет, ама .. дано да доживея.
P.S.: Да му мисли великият Максим. Сега как ще кара пийнал, пардон под влияние на диета, в някое малка кола не ми е ясно. Или може да мине на колело. Ама в Германия и за това взимат книжка. ;-)
General Motors залага все повече на малките автомобили, както и на тези, задвижвани с електроенергия. И има защо. Причината е не само в тежките за петрола времена, но и в това, че философията „колкото повече – толкова повече” не е вече на мода. Дори в САЩ.
Както казва дизайнерът Том Форд „в момента преминаваме през фазата на това всичко да е голямо и дебело: хората, гърдите, устните, очилата”. Явно тенденцията се променя, като за начало в автоиндустрията.
В Европа и близкия Изток го наричат „символ на американската инвазия в Ирак”. Във Великобритания дори всички джипове попадат под категорията „Chelsea Tractor". Е, те са друга класа общество, нормално. Разбира се, че става дума за HUMVEE или както лачено го наричат Hummer. Като видите един такъв по софийските улици се пазете, понеже вътре най-вероятно е гордостта на България Ставийски или някой, който в друг автомобил не би се побрал.
Американците най-сетне стигнаха до извода, че този динозавър е не само екологично недоносче, но и връх на кича, помпозността, дори на срамотата. Да сте видяли интелигентен човек, със стил да кара джип и в частност Кубче или или такова чудовище, като Hummer? В чужбина (по-специално Европа) колко такива джипове сте видяли из големите градове? Дори хора като Парис Хилтън минаха на автомобили от нов тип. Да не говорим за изискани хора като Джордж Клуни.
Hummer е явно първата жертва от този тип. Най-вероятно и европейски компании ще се осъзнаят и ще преразгледат скиците на новите си модели. Причината е не само разходът на гориво (при някой от „по-нормалните” модели е около 35.00 л. на 100км. градско), но и с избиването на мутрите от Източна Европа, потенциалните клиенти намалят. Е в краен случай ще стане както с българските Ферарите, когато се отправят към морето – ще си ползват автовоз.
У нас те все още са на мода. Дори може би тепърва прохожда модата на кича, помпозността и парадирането с вещи. Явно докато Чалгата и селско-мутренския манталитет за „огромно значи добро” е настанена в манталитета на голяма част от българите, дотогава и манията за величие ще се изразява чрез „моят е най-голям”. Е ... някой ден може и да се смени този манталитет, ама .. дано да доживея.
P.S.: Да му мисли великият Максим. Сега как ще кара пийнал, пардон под влияние на диета, в някое малка кола не ми е ясно. Или може да мине на колело. Ама в Германия и за това взимат книжка. ;-)
Абонамент за:
Публикации (Atom)