петък, февруари 29, 2008

La Musica

Музиката е нещо много специално нещо ... поне за мен.

Не знам защо, но винаги съм се впечатлявал от музика и съм се възхищавал на качествената такава. Каквото и да означава това. От всички видове изкуство, именно музиката е тази, която ми въздейства най-силно.

Така е или защото съм закърмен с музиката, (малко след като майка ми е била на банкет, седейки близо до тонколона, ме е родила преждевременно) или защото през всичките години са ме възпитавали на респект към музиката, ходейки по разни опери и концерти. Или пък защото музиката е в кръвта на фамилията ми, тъй като още преди около 100 години прадядо ми е слушал Карузо, Шаляпин и гледал Сара Бернар наживо в Швейцария, както и Аида с живи коне във Виенската опера. Най-вероятно има от всичко по малко.

Тя, музиката е нещо лично, интимно, нещо от което всеки един усеща различни неща и то по различен начин. Най-малкото, с което музиката ми въздейства е успокоението. Но тя е нещо повече. Тя е чувства, възпитание дори. Не е случайна и връзката между интелект и музика. Музиката е едно от нещата, които трудно могат да се категоризират. Всеки казва, че слуша хубава и „всякаква” музика. Далеч съм обаче от идеята да характеризирам тази, която аз слушам.

Лично за мен музиката е над всички други изкуства и ги превъзхожда. Просто защото ме „удря” право сърцето, така както никой друг вид изкуство не може. Музиката е философия. Математика и логика дори. И не на последно място е език, който както всеки друг не всеки владее. Но всеки си мисли, че владее.

Ще дам обаче само три цитата и мисля, че това е достатъчно.

“Без музика и хармония човек не може да мисли. Щом не може да мисли правилно, не може да има никакви постижения. Музиката е необходима за съзнанието и душата на човека. Тя разширява съзнанието, повдига духа, облагородява душата и помага на мисълта.”

"Музиката съдържа върховните закони на Сътворението. Тя е връзката между света на ангелите и света на хората. Както дишането е нужно за пречистването на кръвта, така и музиката е необходима за пречистване на чувствата. Има връзка между музикално чувство и интелигентност. На тази Земя върховният израз на интелигентността е музиката, защото музиката е кондензирана светлина, а светлината е израз на мисъл."

„Музиката не само ни носи настроение, тя не е просто за развлечение. Музиката отива много отвъд това – тя е идеология. Ние разбираме какъв е един човек според музиката, която слуша.”

Няма коментари: