понеделник, октомври 01, 2007

„Ауспуси „Vito” – с най-добрия звук!”



Вчера ходих в Банкя, родното място на „софиянеца” дон БоБо. Неговата крепост, така да се каже. Аз като кореняк софиянец рядко излизам от София и в това село не бях ходил никога. Не знам от кога този лечебен център се води квартал на столицата, но определено не си личи, да е част от нея. Това, което ми направи най-голямо впечатление бе рекламата по-горе, която беше точно под гръмките табели сочещи посоката към „Банкя Палас СПА Хотел”. Защо са нужни две големи табели (въпреки надписът и на латиница) не ми стана ясно, но това са подробности. Естествено това е в самото начало не на коя да е улица, а на „Св.Св.Кирил и Методий”. Пак подробности. Че централата на ГЕРБ е точно на центъра не ме учуди. Че само в 2 заведения НЕ гърмеше Чалга също не ме учуди. За спортното облекло и мутренско-селският вид на „софиянци” няма да споменавам.

Минавайки по облагороденото кръгово чух майка да казва на 4-5 годишното си момиченце: „Гледай Бате Бойко какво е направил!”. Мислех да и кажа .... „Ами изберете си Го за кмет на Банкя тогава, а не на столицата”, ама с привърженици на АТАКА и ГЕРБ(П)(Г) се отказах вече да споря.

Та думата ми беше за този вид реклами. От всякъде се чуват съвети „инвестирайте в образование и хора”. От всякъде се чува „Ние учим бъдещото поколение на България. Искаме достойно заплащане”. В същото време по всички телевизии правят реклама и възхваляват Чалгата, Мутрите и престъпниците. Въобще неморалните неща заемат превес. От националните телевизии деца на по 4-5 годни пеят „Карай бясно на червено. Да пием и да се пребием” или „Напипай го, опипай го”. На въпрос пък „Каква мечтаеш да станеш” се отговаря с „манекенка” за момичетата и „охранител” за момчетата. На половината от стълбовете по улиците висят плакати и реклами с голи жени. При това реклами не само на стриптийз клубове (като този, собственост на един кандидат кмет), но и такива на напитки, акумулатори или ... ауспуси.

Да, държавата е абдикирала и не прави почти нищо. Но ние като родители и възпитатели какво правим? Ние като граждани какво правим и как помагаме на тази държава? А На децата си? Като избираме мутри за кметове? Или собственици на Чалга и стриптийз клубове? Като ги изчакаме да навършат пълнолетие и после ги „изгоним” на Запад? Аз съм сигурен, че ако най-добрият кмет дон БоБо види тази реклама ще намери начин да я отстрани, а собствениците и да нашляпа. Защото Той обича децата и защитава онеправданите! Но Той не я вижда, както и голяма част от проблемите на София не вижда. Няма да ги види, като се вози зад тъмните стъкла а отзад го гони охраната Му и често се изравнява до Него. По-лошото е, че няма и кой да Му ги покаже. Защото и другите не ги виждат. А и да ги видят си казват ..... „Това не зависи от мен”. Интересно от кой ли зависи?

Mr. Mahony®

1 коментар:

Анонимен каза...

Въпросната реклама и на мен ми се наби в очите преди месец. Помислих си, че ако се появеше в този си вид в някои западноевропейски държави моментално биха наскачали половин дузина женски организации. "Дискриминация!" и "Жената се деградира в сексуален обект!" биха ревнали те. При нас това не впечатлява никого.

Но въпросната реклама и подобни явления са само симптоми, не първопричина.

Авторът на статията пише: "Ние като граждани какво правим и как помагаме на тази държава?"

Аз бих попитал: "А какво очаква той да направят гражданите?"

След като по ефира се излъчва чалга значи тя им се харесва. След като "ауспусите" на Вито се рекламират така, значи фирмата разчита да събуди (положителен) интерес сред потенциалните клиенти сред гражданите.
Чалгата ще умре, когато престанат да се купуват дисковете й, а дупетата на Вито ще изчезнат в момента, в който оборотът престане да се влияе от подобни реклами.

Но този момент засега не се очертава.

О. Айранов